4. řádné shromáždění - zápis
Z Á P I S
ze 4. řádného shromáždění SVJ Bratří Žůrků 1b
Datum a místo konání: 24.5.2011, restaurace Sauna
Jednání zahájeno v 19,15 hod. Předsedou K. Havlíčkem, který vedením shromáždění pověřil místopředsedkyni K. Schwarzovou.
-
Zahájení shromáždění, prezence, kontrola usnášeníschopnosti
Přivítání účastníků, podpisy na prezenční listinu.
Představení programu jednání.
Sečtení hlasů a kontrola usnášeníschopnosti – přítomno 18 členů z 26 s celkovým vlastnickým podílem 69,4 % (viz prezenční listina). Shromáždění je usnášeníschopné.
-
Volba zapisovatele a ověřovatelů
Návrh zapisovatele: Dana Lišková – proběhlo hlasování:
Pro: všichni zúčastnění Proti: 0 Zdržel se: 0
Návrh ověřovatelů: Monika Šopíková, Tomáš Zvára – proběhlo hlasování:
Pro: všichni zúčastnění Proti: 0 Zdržel se: 0
Zapisovatelem byla zvolena D. Lišková, oběřovateli M. Šopíková a T. Zvára.
-
Informace o činnosti výboru v roce 2010 - 2011
Zprávu v následujícím znění přednesla K. Schwarzová:
-
spolupráce se správcem domu – firmou AGER spol. s r.o. (poskytování a předávání dokladů, smluv, schvalování jednorázových i pravidelných plateb)
-
komunikace s dodavateli služeb (KONE, Synerga)
-
průběžné provádění oprav svépomocí (aktualizace jmenovek na zvoncích, výměny žárovek, drobné opravy, nastavení čidel chodbových světel, …)
-
vymáhání dlužných částek od neplatičů
-
pohotovost při havárii na ventilu u přívodu teplé vody (p. Altman)
-
jednání s ostatními SVJ – odkup parkovacích míst v dražbě, změny mandátních smluv, mříž a zastřešení popelnic.
Výbor dále průběžně plnil úkoly zadané 3. Shromážděním:
-
pořízení travní sekačky – splněno
-
žaloba na dlužníky – dosud nepodána, zaslány upomínky
-
instalace světel nad zadní vchod – znovu urgováno, po dohodě s 1a realizuje zřejmě jiný dodavatel, než p. Šmíd. Je v jednání.
-
sleva na ovladače k závoře – firma AZ pohony ovladače zlevnila (nyní 612,- Kč s DPH), množstevní sleva bude zjištěna při pořizování ovladačů pro nové majitele parkovacích míst v případě úspěšné dražby
-
Zpráva o stavu domu
Zprávu u stavu domu přednesl předseda K. Havlíček
-
info o havárii na stupačce – přes ventil teplé vody u p. Altmana docházelo k masivnímu úniku a vytékání vody v garáži č. 4 pod stupačkami. Na řešení havárie se podílela fa Synerga ve spolupráci s p. Alexou (Aquagas). Vzhledem k nevhodnému umístění ventilů byla doporučena jejich výměna.
Předpokládaná investice cca 30 – 40 tis. Kč (cca 1.000 – 1.200 Kč/byt).
Výbor navrhuju provést tuto výměnu po jednotlivých stupačkách vždy v jednom termínu.
Úhrada částky z FO.
V souvislosti s výše uvedeným havarijním stavem výbor zjistil nutnost mít přístup ke všem uzávěrům rozvodů teplé vody v domě. Jedná se o hlavní uzávěry pod jednotlivými stupačkami, tj. v některých garážích a sklepech.
Žádáme proto vlastníky sklepů a garáží, aby poskytli kopii svého klíče do úschovy výboru.
HLASOVÁNÍ
Souhlasíte s modernizací/opravou ventilů na přívodu teplé vody ve stoupačkách s tím, že cena opravy bude hrazena z fondu oprav a za neumožnění vstupu do bytu je stanovena pokuta ve výši 2.000,- Kč ?
Pro: všichni zúčastnění Proti: 0 Zdržel se: 0
Majitelé garáží a sklepů, kteří zde mají umístěny uzávěry teplé vody, dodají výboru náhradní klíč od těchto prostor pro případ další havárie.
Vzhledem k tomu, že k provedení tohoto úkolu je třeba souhlasu 75 % všech vlastníků, zajistí výbor dodatečný souhlas nepřítomných členů SVJ. Poté zajistí revizi, termín nahlásí vlastníkům vždy min. 14 dní předem (oznámení bude vyvěšeno na nástěnce, vhozeno do schránek a vlastníkům s odlišným místem trv. bydliště zasláno poštou). Pokud některý z vlastníků nebude schopen zajistit přístup do bytu, je možno domluvit se s členy výboru, kteří po zapůjčení klíčů vstup do bytu technikovi umožní.
V jednom termínu bude odstavena vždy jedna stupačka.
-
Informace o reklamacích fasády – na základě rozporných posudků JB Stavební a ABD Group bude proběhne jednání s projektantem o možnostech oprav fasád všech 4 domů tak, aby problémy s provlháním nepokračovaly. (dosud se nepodařilo získat původní posudek Ing. M. Lavického.)
Vzhledem k insolvenci ABD lze předpokládat, že náklady na opravu ponese SVJ, odhadovaná cena cca 1 mil. Kč..
V souvislosti s tím výbor navrhuje 100% zvýšení příspěvků na správu domu a pozemku (FO), tj. ze současných 5 Kč/m2 na 10 Kč/m2. Hlasování je připraveno v 5. bodu programu. Výbor ve spolupráci s ostatními SVJ se pokusí zajistit původní posudek Ing. Lavického.
-
Pokos trávy – bude provádět B. Klečka na všech okolních pozemcích pro všechna 4 SVJ. Náklady na pokos ponesou všechna 4 SVJ. Odměna pro p.Klečku navržena ve výši 5.000,- Kč/rok. Pro letošní rok bude navýšena částka za úklid od 6-7/2011, bude poměrně navýšeno.
Sousední domy budou na základě smlouvy platit 2500,-Kč.
V případě, že nebude dostačující, pro příští rok se navýší.
Výpočet – sekání cca 1x za 14 dní až 3 týdny dle potřeby, tj. 8-12 pokosů za sezónu, spotřeba benzínu max. 2 l na pokos = 24 l x 35 Kč = 840,- Kč
Příjmy od 3. SVJ 7.500,-
15% daň -1.125,-
Příjmy po zdanění 6.375,-
Odměna B. Klečka -5.000,-
Benzín -840,-
Rezerva SVJ 535,- (servis apod.)
-
Hospodaření a finanční situace SVJ
Představila K. Schwarzová:
a) schvalování účetní závěrky za r. 2010
Stav účtů k 31.12.2010 (kopie jsou přílohou):
Pokladna Ager 0,00 Kč
Bankovní účty 359.172,49 Kč
Nájemné byty 75.319,00 Kč
Stav FO k 31.12.2010 248.672,49 Kč
HLASOVÁNÍ
Pro: všichni zúčastnění Proti: 0 Zdržel se: 0
Účetní závěrka r. 2010 BYLA v tomto znění Shromážděním schválena.
b) zvýšení příspěvků do fondu oprav
Aktuální výše platby do FO za m2 je 5 Kč.
Součet plateb za 1 měsíc od všech členů SVJ činí 8.238,- Kč.
Roční příspěvky do FO 98.856,- Kč.
Z dosavadních zkušeností vyplývá, že po odečtení nákladů se FO za 1 zvyšuje cca o částku 60 tis. Kč.
Plánované opravy:
- výměna ventilů u rozvodů teplé vody ve stupačkách
- budoucí oprava fasády
Výbor navrhuje 100% zvýšení příspěvků na správu domu a pozemku (FO), tj. ze současných 5 Kč/m2 na 10 Kč/m2 s účinností od 1.7.2011.
HLASOVÁNÍ
Pro: všichni zúčastnění Proti: 0 Zdržel se: 0
Návrh na zvýšení příspěvků na správu domu a pozemku (FO) byl shromážděním schválen, výbor zajistí s účinností od 1.7. nové předpisy plateb od fy Ager.
c) představení aktuálního stavu financí
STAV ÚČTU GE MONEY K 24.5.2011: 264.995,00 Kč
STAV FONDU OPRAV K 30.4.2011 238.702,49 Kč
CELKEM DLUH (FO+SLUŽBY K 30.4.2011): 56.627,00 Kč
Po uzavření účetního období – roku 2011 – si nechá výbor předložit firmou AGER spol. s r.o. účetní závěrku. Zpráva o hospodaření bude pro členy SVJ na vyžádání k nahlédnutí u výboru. Schvalování proběhne na nejbližším Shromáždění v r. 2012.
-
Odkup parkovacích ploch ve veřejné dražbě
Podle informací od správce konkurzní podstaty Ing. Nožičky je vyhlášená dražba na 27.5.2011, obdržena dražební vyhláška z 21.4.2011.
Dražebník PROKONZULTA, kontaktní osoba Mgr. Machů – tel. 605808600.
Proběhlo několik schůzek a jednání se sousedními výbory, zjišťovány možnosti společného vydražení, stanovení společného postupu.
Nutnost mít schváleno Shromážděním => cena by byla uhrazena poměrně z FO všech 4 SVJ, poté jednotlivá parkovací stání rozprodána členům SVJ, navrácení financí do FO.
Prohlídky nemovitosti pro zájemce proběhly 12.5. a 20.5., za naše SVJ se účastnil K. Havlíček a K. Schwarzová. Objevili se další zájemci o koupi.
Dohoda mezi 4 SVJ – maximální částka 800 tis. Kč – 1 mil. Kč.
Návratnost z prodeje parkovacích míst. Ošetřeno smlouvami o sml. budoucích se zájemci ještě před dražbou.
Vyvolávací cena 600 tis. Kč za 514 m2 (odpovídá 1.167,- Kč/m2), odhadní cena 1,200.000,00 Kč (odpovídá 2.334,- Kč/m2).
Na všechna parkovací místa jsou předběžní zájemci, kteří složí zálohu před dražbou.
Od každého zájemce je třeba vědět částku, do které má zájem pozemek vydražit. Celková cena za všechny 4 domy bude stanovena součtem nahlášených částek.
Součástí dražby je i část pozemku v rohu parkoviště, zůstalo by majetkem SVJ v poměru každé SVJ ¼, toto by bylo investováno z FO.
Součástí dražby nejsou příjezdové cesty – nutno počítat s navýšením nákladů na pořízení parkovacího místa o podíl na příjezdových cestách (p.č. 186/45).
V současnosti má podíl 51/176 ABD, ale vzhledem k našemu předkupnímu právu jako většinového vlastníka bude cena stanovena věřitelským výborem a soudem – následně nabídnuto nám ke koupi).
Podle odhadní ceny by tato částka činila cca další cca 20 tis. Na jedno parkovací místo (783.500/353).
Výbor nechává hlasovat o vratné půjčce z FO na koupi parkovacích stání prostřednictvím SVJ – částka bude po odprodeji parkovacích míst do FO vrácena v plné výši:
HLASOVÁNÍ
Pro: 16 přítomných členů Proti: 1 (Ing. Cpin) Zdržel se: 1 (Utinkovi)
s vlast. podílem 62,1 %
Shromáždění schválilo zapůjčení finančních prostředků z FO na úhradu dražební ceny v případě úspěšné dražby ve prospěch SVJ.
-
Diskuse, různé
A) Dotaz na přístup k popelnicím po zřízení branky
- klíče budou poskytnuty všem vlastníkům po prohlášení o pobytu
B) Dlužníci
- dořešení největšího dlužníka, podání žaloby
C) Nabídka pronájmu pozemku za sousedním domem firmou Na řece
- projednat s ostatními SVJ možnost pronájmu (zřízení relaxační a hrací zóny pro děti), navrhnout cenu
-
Závěr
Na závěr schůze byl zápis přečten zapisovatelem Danou Liškovou.
Ověřovatelé potvrdili zápis podpisem.
Schůzi ukončil předseda K. Havlíček a poděkoval všem za účast.
V Brně dne 30.5.2011
K. Havlíček K. Schwarzová K. Smolková
předseda SVJ místopředseda SVJ člen výboru SVJ